سود بازار موبایل در مشت کدام برند است؟
سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ب.ظ
رقابت در صنعت موبایل به شدت افزایش داشته و برندها می کوشند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.
شرکت ها قیمت محصولات خود را کاهش داده و از سخت افزارهای پیشرفته تر
استفاده می کنند. اپل هم از این قاعده مستثنی نیست، گرچه قیمت گوشی های این
شرکت بالاست، اما توانسته فروش بالایی داشته باشد.
طبق
تخمین زده شده توسط کارشناسان بلمبورگ، ۹۰ درصد از سود حاصل فروش موبایل
جهان به اپل اختصاص دارد. پس از اپل شرکت سامسونگ قرار داد که حدود ۸ تا ۹
درصد از این سهام را به نام خود ثبت کرده و فقط یک تا دو درصد توسط دیگر
شرکت ها تصاحب شده است.
به
تصویر بالا نگاه کنید، شرکت سونی که بتازگی گوشی های قدرتمند سری Z5 را
معرفی کرده، اما نتواسته به سوددهی برسد و همین امر موجب شده که تصمیمات
جدی تری را در پیش بگیرد.
در حقیقت از هر سه گوشی که در بازار
بفروش می رسد، دو عدد ان ساخت اپل و سامسونگ می باشد که نشان می دهد این دو
شرکت بیشترین سود بازار را تصاحب کرده اند.
آیفون
های جدید اپل نسبت به نسخه های قبلی بهبودهای چشمگیری نداشته اند، اما این
شرکت برای تشویق کاربران به منظور خرید این گوشی ها، طرح هایی را درنظر
گرفته و حتی موفق هم شده است.
۹۴/۰۷/۲۱