🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

معماری آینده گرا

اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و پربازده (جایزه ملی طراحی ساختمان ZEB) با همکاری مشترک پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

این جشنواره به همت پژوهشگاه نیرو و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در اواسط تیرماه سال‌جاری در محل سالن‌های همایش پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری جشنواره، بسترسازی مناسب جهت تولید و نشر علم و نهادینه کردن تحقیق و افزایش توان علمی پژوهشگران، ایجاد بستر مناسب جهت هدایت دانشجویان جوان به سمت فعالیت‌های تحقیقات و در نهایت کمک به رشد و توسعه حوزه طراحی و ساخت ساختمان انرژی صفر و پربازده، ایجاد بستر رشد و توسعه فن‌آوری‌های ساختمان‌های جدید، آشنایی با متخصصان داخلی و خارجی و تبادل دانش، بومی سازی فن‌آوری‌های نوین ساخت ساختمان با رویکرد کاهش مصرف انرژی و برگزاری ارتباط میان صاحبان تکنولوژی، سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش ساختمان است.

این رویداد ملی با عنوان " اولین جشنواره ملی ساختمان‌های انرژی صفر و پربازده" قصد دارد تا گروه‌های مختلف علمی را جهت طراحی ساختمان‌های انرژی-کارا و مقرون به صرفه به چالش بکشد. علاوه بر مسابقه، برگزاری سمینار تخصصی (با اهدای گواهی‌نامه معتبر از سوی پژوهشگاه نیرو و جهاد دانشگاهی)، کارگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه تخصصی از دیگر فعالیت‌های جانبی این جشنواره است.

با توجه به این که یک ساختمان انرژی صفر، تمامی استانداردهای مربوط به طراحی‌های معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و برقی و نیز استقاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در یک مجموعه یکپارچه مدنظر قرار می‌دهد، لذا طراحی و ساخت این ساختمان نیازمند به دانشی عمیق و تجربه‌ای مفید در طراحی و اجرای سیستم‌های نوین و پیشرفته با توجه به کاهش مصرف منابع انرژی و تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر است، بر این اساس انتظار می‌رود که شرکت‌کنندگان با توجه به دانش خود و فن‌آوری‌های نوین انرژی کارا، ایده‌ها و راه حل‌های کاربردی ارائه دهند. راه‌حل‌ها و محصولات باید بر نیاز کاربران و بازار مسکن ایران اثر گذار باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، طرح‌هایی که در آن‌ها نوآوری، کارایی و پاسخگویی به ملاحظات مصرف منابع انرژی وجود داشته باشد به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و از آن‌ها تقدیر می‌شود. برگزاری این رویداد با هدف ترویج استفاده بهینه از منابع انرژی کشور و تغییر الگوی مصرف انرژی کشور در ساختمان‌های تجاری و مسکونی گام ارزشمندی در راستای کاهش مستقیم مصرف انرژی و حفظ محیط زیست خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۶
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی