🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

اکسپلویت و کامپایل کردن چیست؟

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ب.ظ


اکسپلویت چیست ؟

اکسپلویت ها یه سری کد های حمله هستند که با زبان های برنامه نویسی "C" یا "perl" نوشته می شوند . با این کد های حمله بعد از کامپایل شدن امکان حمله به باگ ها (در صورت وجود) فراهم می شود.

کامپایل  کردن چیست؟                                                                                   وقتی برای حمله به یک باگ در اینترنت به دنبال اکسپلویت آن می گردین اغلب به سورس (کد) آن اکسپلویت می رسید . این سورس برای شما قابل استفاده نیست و شما باید برای استفاده از اون کامپایلش کنید یعنی ترجمش کنید و پسوند فایل رو از c یا pl به .exe تغییر دهید.  همونطور که گفتم اکسپلویت ها دو نوع اند 1- با زبان c نوشته شدن 2- با زبان perl نوشته شدن . که برای هر کودوم چند نوع کامپایلر مخصوص وجود دارد (کامپایلر :برنامه ای که کار کامپایل کردن رو انجام میده ) مثلا برای کامپایل اکسپلویت با زبان c در ویندوز برنامه ی  visual studio و در لینوکس برنامه ی GCC وجود دارد . و بهترین کامپایلر اکسپلویت به زبان پرل برنامه ی  active perl هست که هم در ویندوز و هم در لینوکس کار میکنه . باید بگم که کامپایل کردن فقط در دو سیستم عامل ویندوز و لینوس انجام می شود. اگر شما فایل رو در ویندوز کامپایل کردین نمی تونید فایل کامپایل شده ی خودتونو با کلیک کردن باز کنید باید اکسپلویت کامپایل شده رو در دایرکتوری ویندوزتون در پوشه  system32 کپی کنید .(اگر نمی تونید این پوشه رو پیدا کنید search کنید!) بعد به محیط داس بروید . برای این کار به منوی start رفته روی run کلیک کنید و در نوار باز شده عبارت cmd را تایپ کنید .حالا وارد محیط داس شدید . باید اسم اکسپلویتتون رو تایپ کنید و بعد اینتر رو فشار بدید . مثلا : Isas.exe  اسکپلویت باز می شود و نحوه ی کارش رو داخل همون محیط داس نشان میدهد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۶
مهندسان IT

نظرات  (۱)

فوق العاده بود و تشکر استاد


پاسخ:
ممنون از بازدیدتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی