🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

کالبد شکافی نوت بوک Acer TravelMate X349-M

جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ب.ظ


کالبد شکافی نوت بوک Acer TravelMate X349-M 

قدیمی های دنیای کامپیوتر، نخستین نوت بوک های سری Travel Mate از برند Acer را به یاد دارند. این لپ تاپ ها در سال های 1386 به بعد به طور عمده وارد بازار ایران شد. Travel Mate ها به دلیل قیمت کمتر و کیفیت بالای سخت افزار، یک رقیب جدید برای نوت بوک های Dell بودند که در آن زمان از طرفداران بسیاری برخوردار بود. پس از گذشته سالها، ایسر همچنان به تولید خانواده Travel Mate می پردازند. اما این کجا و آن کجا!

نوت بوک های Travel Mate به منظور استفاده های کاری (Business) طراحی شدند. افرادی که مدام در حال مسافرت های کاری هستند و کاربرانی که به یک کامپیوتر پرتابل به طور مستمر نیاز خواهند داشت، می توانند لپ تاپ های Travel Mate را مد نظر قرار دهند. الترابوک های Travel Mate امروزی دارای وزن بسیار پایین، درایو ODD با قابلیت هایی همچون مقاومت در برابر تکان های سبک، باتری هایی با طول عمر بالا، نمایشگرهای کم مصرف و سخت افزارهایی با عملکرد بالا مجهز هستند. به تمام این موارد، بدنه هایی با متریال با کیفیت را نیز اضافه نمائید. در این مطلب شما را به درون کابینت یکی از مطرح ترین مدل های Travel Mate خواهیم برد.

Acer TravelMate X349-M

نوت بوک X349-M از جمله پرفروش ترین های تراول میت است. این محصول با قیمت تنها 980 دلار (در برخی از کشورها با قیمت 960 دلار نیز دیده شده است) عرضه می گردد. در پیکربندی مورد نظر ما، شاهد استفاده از پردازنده i5 با فرکانس موثر 2.3 گیگاهرتز هستیم. 8 گیگابایت حافظه DDR4 به همراه 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD نیز درون آن به کار رفته است. نمایشگر 14 اینچی آن ضمن ارائه دقت FHD، از یک پنل IPS استفاده می کند. این نوت بوک دارای قسمت هایی قابل ارتقاء و بازیابی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

درب پایین بدنه به آسانی و تنها به وسیله باز کردن پیچ های اطراف آن باز خواهد شد. در قسمت هایی از بدنه این نوت بوک پوشش آنودایز به چشم می خورد پس شاید بهتر باشد که برای باز کردن پرس ها از تیغه های پلاستیکی استفاده نمائید.

256 گیگابایت حافظه SSD درون آن قرار گرفته است که عمدتا تولید کمپانی کره ای Hynix است. این ذخیره ساز در کلاس 2280 M.2 SATA SSD است که می تواند از سرعت حداکثر 6 گیگابیت در ثانیه استفاده نماید. خبر خوش آن است که اگر این سرعت برای شما کافی نیست، می توانید آن را برای حافظه های NVME استفاده نمائید. به عبارت ساده تر مادربرد این نوت بوک می تواند مسیر PCIe را در اختیار حافظه های NVME SSD قرار دهد. تعویض این حافظه ساده ترین کار ممکن است!

همانطور که در ابتدا نیز بدان اشاره شد، یک پردازنده i5-6200U در این محصول به چشم می خورد اما با این وجود تنها 4 گیگابایت حافظه رم در آن نصب شده است که به صورت Embed نصب شده است و متاسفانه قابل ارتقاء و تعویض نخواهد بود. در نتیجه برای افزایش رم تنها به خرید کانفیگ های بالاتر محدود هستید. هر چند که از یک نوت بوک 14 اینچی در این بازه ی قیمت نمی توان خرده گرفت.

کارت Wi-Fi و بلوتوث (به صورت مجتمع هستند) را می توان در کنار فن های خنک کننده مشاهده کرد. در صورت بروز مشکل و یا تعویض آنها با حافظه، به آسانی قابل جدا شدن هستند.

باتری داخلی این نوت بوک به 48 وات در ساعت تسلط کافی دارد که با در نظر گرفتن سخت افزارهای کم مصرف آن، به آسانی تا چند ساعت به تامین انرژی خواهد پرداخت.

در قسمت خنک کننده، ایسر با کمی سخت گیری از دو عدد فن کوچک استفاده کرده است که می توانست به یک فن بزرگ اما با نویز صوتی بالا ختم شود. این فن بین 8 الی 1 سال نیازمند زدودن گرد و غبار هستند.

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۴
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی