🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

کالبدشکافی تبلت Asus Transformer TF300

جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۱۲ ب.ظ


کالبدشکافی تبلت Asus Transformer TF300

بدنه پلاستیکی تبلت Asus Transformer TF300 یک امکان خوب به ما داد و آن، باز کردن بسیار راحت این دستگاه بود. کافیست یک تیغه فلزی باریک را به آرامی بین شیار صفحه‌نمایش و بدنه فرو کنید تا گیره‌های پلاستیکی باز شده و قاب پشت از دیگر قسمت‌های تبلت جدا شود (با این حال، توصیه می‌کنم این‌کار را روی تبلت خودتان انجام ندهید زیرا باعث باطل شدن گارانتی آن خواهیدشد). حالا این فرصت را داریم تا ببینیم تبلت از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است.

 

باتری: قطعه مشکی رنگ بزرگی که بخش زیادی از فضا را اشغال کرده، باتری لیتیوم پلیمری 22 وات ساعت است که می‌تواند حداکثر ده ساعت عمر باتری را برای کار با تبلت فراهم کند.

 برد اصلی: در سمت راست برد اصلی، چیپ‌ست NVIDIA Tegra 3 T30L شامل پردازنده چهارهسته‌ای Cortex A9 با فرکانس 2/1 گیگاهرتز قرار دارد. در سمت چپ این چیپ‌ست، یک ماژول حافظه Hynix H26M52002CKR قرار گرفته که در واقع یک حافظه NAND MLC با ظرفیت شانزده گیگابایت برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. این حافظه از ویژگی‌هایی همچون ECC پشتیبانی کرده و در برابر قطع ناگهانی برق مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. دو ماژول حافظه RAM مدل  Hynix H5TC2G83CFRنیز در سمت راست چیپ‌ست اصلی قرار گرفته‌اند که هر یک 512 مگابایت ظرفیت دارد. این حافظه‌ها از نوع DDR3L بوده و در ولتاژ کاری 35/1ولت کار می‌کنند. کد H9A روی این ماژول‌های حافظه به ما می‌گوید، فرکانس کاری آن 1333 مگاهرتز با زمان تأخیر 9-9-9 است.

قطعات ثانویه در سمت چپ برد اصلی قرار دارند. در اینجا یک IC Controller مدل Nuvoton NPCE795LA0DX دیده‌می‌شود که مسئولیت مدیریت پورت‌های ورودی و خروجی و رابط‌ها را برعهده دارد. پایین این IC، چیپ‌ست Realtek ALC563 قرار دارد که خروجی صدای این تبلت را تأمین می‌کند.

همچنین در این قسمت چیپ‌ستی به نام RFMD RF6261 تعبیه‌شده که بخشی از پلتفرم PowerSmart بوده و مدیریت آنتن مخابراتی دستگاه در شبکه‌های مختلف 2G و 3G را بر عهده دارد. آنتن‌های دستگاه نیز در ضلع بالایی آن قرار گرفته‌اند و احتمال پوشانده شدن آن‌ها بسیار کم است، در نتیجه می‌تواند همواره از میزان آنتن بالا بهره ببرد.


برد ثانویه: این برد به‌طور دقیق در محلی قرار گرفته که محل نصب سیم‌کارت و کارت‌حافظه است. یک کابل سی پین ارتباط بین این برد و برد اصلی را برقرار می‌سازد. دو چیپ‌ست Z LAN نیز روی این برد قرار گرفته‌است.


بلندگو: با آن‌که خروجی صدا به صورت استریو است اما ایسوس هر دو بلندگو را در یک سمت قرار داده، به همین دلیل تجربه صدای استریو را نخواهیدداشت .


دوربین: دوربین هشت مگاپیکسلی این دستگاه جزء موارد معمولی به شمار می‌آید و مشابه مواردی است که در بیشتر موبایل‌ها دیده‌می‌شود. سنسور این دوربین هشت مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۴
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی