🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

آموزش نصب فونت در ویندوز XP-7-8

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۵۳ ب.ظ

بنابه درخواست شما عزیزان


 در این آموزش شما را با نحوه نصب فونت در ویندوز xp، ۷ و ۸ آشنا خواهم کرد.

نصب فونت در ویندوز xp به آسانی و تنها با کپی کردن فایل های فونت ها در مسیر نصب ویندوز (به طور مثال C:\Windows\Fonts) صورت میگیرد. اما در ویندوز ۷ و ۸ علاوه بر این راه، قادر خواهید بود قبل از نصب فونت مورد نظر، از ظاهر و ویژگی های فونت ها با خبر شده و آن ها را بتوانید بهتر مدیریت کنید. پس برای آشنا شدن با نحوه نصب فونت ها در ادامه با ما همراه شوید.

نکته: اگر از اینترنت فونت های مورد نظر را به صورت پکیج یا در فرمت Zip یا RAR دریافت کرده اید، ابتدا فونتها را از حالت فشرده خارج کنید (Extract کنید) و سپس مراحل را مانند این آموزش پیش ببرید.

آموزش نصب فونت در ویندوز XP

در ویندوز XP تنها با کپی کردن فایل های فونت به مسیر C:\Windows\Fonts عملیات نصب فونت های مورد نظر به آسانی انجام میشود.

برای این کار، فونت های مورد نظر خود را به حالت انتخاب شده در آوردید. سپس درایوی که در آن ویندوز xp را نصب کردید را باز کرده و بعد به ترتیب پوشه های Windows و Fonts را باز کنید. معمولا مسیر نصب ویندوز در درایو C میباشد، پس فونت ها را داخل پوشه در مسیر C:\Windows\Fonts یکشید (دراگ کنید) تا فونت های جدید درج (Paste) شوند و عملیات نصب فونت به درستی انجام شود.

توجه: همانطور که قبلا گفته شد مسیر نصب ویندوز در سیستم شما ممکن است متفاوت باشد. در این شرایط باید به درایوی که ویندوز در آن نصب شده است مراجعه کرده و سپس پوشه های Windows و Fonts را باز کنید سپس فونت ها را در آن کپی کنید.

با انجام این کار به راحتی میتوانید فونت های مورد نظرتان را در ویندوز xp نصب کنید.

آموزش نصب فونت در ویندوز ۷

نصب فونت در ویندوز ۷ برخلاف ویندوز XP، به صورت مدیریت شده تر میباشد. به طوریکه میتوان قبل از نصب فونت مورد نظر از شکل ظاهری آن با خبر شده و سپس آن را نصب کنید.

من در این آموزش، ابتدا نحوه مشاهده شکل ظاهری فونت ها را شرح میدهم و سپس به راه های نصب فونت در ویندوز ۷ میپردازم.

مشاهده شکل ظاهری فونت ها: برای دیدن شکل ظاهری فونت مورد نظر کافیست بر روی فایل آن ۲ بار کلیک کنید و از ظاهر و محتویات فونت خود با خبر شوید!

به طور کلی در ویندوز ۷ برای نصب فونت ۲ راه آسان وجود دارد.

راه اول : نحوه نصب یک فونت

برای نصب تنها یک فونت کافیست بر روی فایل آن ۲ بار کلیک کرده تا شکل ظاهری فونت نمایش داده شود، سپس از بالای پنجره باز شده گزینه Install را انتخاب کنید.

یا میتوانید بر روی فایل فونت مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Install را انتخاب کنید.


راه دوم : نحوه نصب گروهی فونت ها

در شرایطی ممکن است بخواهید تعداد زیادی فونت را به صورت سریع در ویندوز ۷ نصب کنید. در این شرایط ابتدا تمامی فونت ها را به به حالت انتخاب در آورید ( کلیک و دراگ کنید) سپس بر روی فایلها کلیک راست کرده و گزینه Install را انتخاب کنید.

همچنین برای انجام این کار میتوانید فونت ها را کپی کرده و در مسیر C:\Windows\Fonts پیست (Paste) کنید.

توجه: همانطور که قبلا گفته شد مسیر نصب ویندوز در سیستم شما ممکن است متفاوت باشد. در این شرایط باید به درایوی که ویندوز در آن نصب شده است مراجعه کرده و سپس پوشه های Windows و Fonts را باز کنید سپس فونت ها را در آن کپی کنید.

آموزش نصب فونت در ویندوز ۸

نصب فونت در ویندوز ۸ همانند ویندوز ۷ بوده و مراحل آن نیز به همان شکل انجام میگیرد.

آموزش حذف فونت های نصب شده در ویندوز

برای حذف فونت های نصب شده در ویندوز xp و ۷ و ۸ کافیست به مسیر C:\Windows\Fonts بروید و فونت هایی که قصد حذف آن دارید را انتخاب کنید. برای انتخاب گروهی فونت ها کافیست بر روی صفحه کلیک کنید و بر روی فونت هایی که قصد حذف آن دارید دراگ کنید یا اینکه کلید Ctrl را از صفحه کلید فشبفشارید و بصورت همزمان بر روی فونت های مورد نظر یک به یک کلیک کنید.  سپس با کلیک راست بر روی یکی از فونت های انتخاب شده (محدوده انتخاب) وباز شدن کادر آن گزینه Delete را انتخاب کنید یا مستقیما از صفحه کلید، کلید Delete را بفشارید.

با انجام این کار به راحتی میتوانید فونت های نصب شده را حذف کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
مهندسان IT

آموزش word

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی