🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

طراحی ربات انسان‌نمای فروشنده توسط هیتاچی

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۲ ب.ظ

شرکت هیتاچی از تازه‌ترین ربات انسان‌نمای خدمات‌رسان به مشتری خود رونمایی کرده است.

ربات EMIEW3 که برای شناسایی و کمک‌رسانی به مشتریان نیازمند راهنمایی و کمک طراحی شده، می‌تواند اطلاعات فروش را به سایر ربات‌ها منتقل کرده و حتی در صورت افتادن در شرایط شلوغی فروشگاه دوباره سر پا بایستد.

لید مهارت‌های ارتقایافته EMIEW3، طبیعت فعال آن است که از یک سیستم پردازش هوشمند کنترل از راه دور ناشی می‌شود. با اتصال دانش این ربات از الگوهای حرکت انسانی با دوربین‌های شبکه که برای شناسایی محیط استفاده می‌شوند، ربات می‌تواند مشتریانی را که نیازمند پشتیبانی هستند، شناسایی کرده و بطور خودکار به کمک آن‌ها برود.

زمانی که این ربات‌ها به مشتریان نزدیک می‌شوند، از فناوری پردازش هوشمند صدا و زبان استفاده کرده و از تحلیل جهت افقی و عمودی برای تمرکز کارآمد بر سمتی که صدا از طرف آن می‌آید، بهره می‌گیرند. این کار به شناسایی و ترجمه صداها در محیطهای شلوغ و پر سر و صدا کمک می‌کند.

اگر یک ربات محصولی را به فروش برساند یا نیاز به افزایش سوالات مشتری باشد، جدیدترین نسل نرم‌افزار هیتاچی به رباتهای فروشنده اجازه خواهد داد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این امر بدان معنی است که یک ربات EMIEW3 می‌تواند به فرد محصولی را بفروشد و سپس خرید را به ربات صندوقدار ارسال کند که فورا درک می‌کند چه چیزی خریداری شده است. این مفهوم سازگار بودن، تجربه خدمات‌رسانی ثابت و منسجم به مشتری هنوز به مرحله کاربری در فروشگاههای بزرگی مانند Best Buy نرسیده اما شرکت هیتاچی در حال کار بر روی آن است.

این عملکردها بر روی پلت‌فرمی در حال انجام است که هیتاچی در زمان ارائه EMIEW در سال 2005 طراحی کرده بود. از آن زمان، این ربات‌ها توانسته‌اند قابلیت راه‌رفتن با سرعت عادی انسانی را بدست بیاورند، صدای یک انسان را از صداهای زمینه متمایز کنند، اجسام را شناسایی کرده و اهداف خاص را دنبال کنند. پیشرفت‌های اخیر باعث ساخت EMIEW2 شد که از قابلیت پاسخگویی به سوالات و اجتناب از اجسامی که از نقطه کور ظاهر می‌شوند، برخوردار بود.

نسخه EMIEW3 یک گام پیشتر رفته و می‌تواند در صورت افتادن مجددا در جای خود بایستد. این ربات 15 کیلوگرم وزن و 90 سانتیمتر ارتفاع دارد. انتظار می‌رود شرکت هیتاچی تا سال 2018 نسخه قابل فروش این ربات‌ها را به بازار عرضه کند.








موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۴
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی