🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

استفاده گرافن در تولید سیناپس‌ها، خاصیت انعطاف‌پذیری را حاصل می‌کند که این روش می‌تواند گام بزرگی به سوی ساخت هوش مصنوعی به شمار رود.

ساخت سیناپس‌هایی با قابلیت انعطاف‌پذیری یکی از چالش‌های محققان در تولید ماشین‌هایی با قدرت یادگیری یا خود ترمیمی است. اخیراً پژوهشگران ژاپنی موفق شدند با استفاده از گرافن، سیناپس‌های انعطاف‌پذیر تولید کنند. این سیناپس‌ها عملکردی مشابه مغز انسان دارند.

این سیناپس‌های انعطاف‌پذیر مسیر تولید ماشین‌هایی با قابلیت یادگیری را هموار می‌کند. مدت‌هاست که دانشمندان به دنبال تقلید از مغز انسان هستند تا با استفاده از ساختار سیناپس‌ها اقدام به تولید ماشین‌های هوشمند کنند. در این مقاله محققان نشان دادند که یک گام به ساخت هوش مصنوعی شبیه به مغز انسان نزدیک‌تر شده‌اند.

در سیناپس‌ها برخی عوامل نظیر تعداد مولکول‌های سیگنال‌دهی موجب درج خاطره در مغز، یادگیری و خود ترمیمی می‌شود. 

طی سال‌های اخیر محققان موفق به تولید نرون‌های مصنوعی و سیناپس شده‌اند و موفقیت‌هایی را در این بین به دست آورده‌اند. اما این سیناپس‌ها انعطاف‌پذیری نداشته در نتیجه امکان یادگیری ندارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۳
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی