🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

از این پس صاحبان روبات‌ها در سراسر جهان می‌توانند لباس‌های زیبا و حتی زیورآلات بر تن روبات‌های خانگی خود بپوشانند.
طرفداران روبات‌های ژاپنی به نام Pepper robot از این پس قادر به سفارش آنلاین انواع وسایل، تجهیزات جانبی، انواع البسه و حتی زیورآلات برای روبات‌های خود خواهند بود. گفتنی است، یک وب سایت ژاپنی اقدام به فروش انواع پوشاک برای روبات‌ها کرده‌اند.

روبات‌های Pepper از اوایل ماده ژوئیه سال میلادی جاری به فروش رفته‌اند و تا به حال 5 هزار عدد از این روبات‌ها به فروش رفته است.


از جمله نکات قابل توجه در طراحی البسه و زیورآلات برای این روبات‌ها عدم استفاده از فلزات و عناصری است که به عملکرد روبات آسیب برساند و یا باعث آسیب به تجهیزات آن شود.

فروشگاه فروش انواع البسه و زیورآلات این بار برای روبات‌ها + تصاویر

روبات‌های Pepper قادر به تشخیص احساسات انسانی و صحبت هستند و کارشناسان اعتقاد دارند در صورت پیشرفت هوش مصنوعی این روبات‌ها در چند سال آتی قادر خواهند بود به جای انسان‌ها، در محل کار مورد استفاده قرار گیرند. قیمت انواع زیورآلات و پوشاک جانبی برای روبات‌ها از 63 دلار آغاز می‌شود.

فروشگاه فروش انواع البسه و زیورآلات این بار برای روبات‌ها + تصاویر

شرکت طراح و سازنده البسه روبات امیدوار است این صنعت نوظهور در آینده درآمدزایی قابل توجهی برای آنها داشته باشد. در ماه دسامبر گذشته میلادی شرکت نسکافه بیش از هزار روبات Pepper را در سراسر فروشگاه‌های لوازم خانگی در کشور ژاپن برای راهنمایی مشتریان برای پیدا کردن دستگاه‌های قهوه‌ساز استخدام کرده است.

فروشگاه فروش انواع البسه و زیورآلات این بار برای روبات‌ها + تصاویر

روبات‌های Pepper همچنین در برخی فروشگاه‌های کشور ژاپن به عنوان دستیار فروشنده استفاده می‌شود و مجهز به آخرین فن‌آوری‌های صوتی، درک احساسات، گوش دادن به صدای افراد و تجزیه تحلیل احساسات افراد هستند. روبات‌های Pepper دارای دو دوربین نصب شده روی سر خود به عنوان چشم، 4 میکروفن جهت‌دار برای درک صدای محیط اطراف، دارای سنسور لمسی، توانایی صحبت به 19 زبان و نیز قابلیت افزایش دامنه کلمات از طریق یادگیری هستند. قیمت هرکدام از این روبات‌ها که 58 سانتی متر طول دارند در حدود 1600 دلار است و کار تجزیه تحلیل مقالات و چهره افراد را از طریق نرم‌افزار NAOQI که در آنها تعبیه شده انجام می‌دهند.

فروشگاه فروش انواع البسه و زیورآلات این بار برای روبات‌ها + تصاویر

با این حال گروه‌های مخالف وجود روبات‌ها اعلام کرده‌اند که این روبات‌ها می‌توانند در آینده به یک خط جدی تبدیل شوند و زندگی انسان‌ها را با تهدید مواجه کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۸
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی