🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

مراقب شماره تلفن های ذخیره شده خود باشید

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ
شماره تلفن هایی که در سیستم های رایانه ای خود داریم در حقیقت همانند امانتی هستند که باید در نگهداری آنها حساس باشیم.
مراقب شماره تلفن های ذخیره شده خود باشیدسرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی براینکه فردی با نفوذ در تبلت وی شماره تلفن های ذخیره شده در آن را برداشته است، مراتب در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی مستندات فنی جمع بندی و مشخص شد متهم با سوء استفاده از سهل انگاری شاکی در رعایت مسائل امنیتی داده های خود، اقدام به نفوذ و برداشتن لیست و شماره تلفن های موجود در سیستم وی نموده است.

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از به دست آوردن این شماره ها اقدام به مزاحمت، نشر شماره تلفن ها با نام های مختلف و برخی تخلفات نموده که بلافاصله متهم با اقدامات تخصصی، فنی و پلیسی شناسایی و با اخذ دستور قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

وی در ادامه بیان داشت: در بازجویی های به عمل آمده مشخص شد متهم به دلیل عدم رعایت موارد امنیتی به سیستم شاکی نفوذ کرده بود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه پلیس فتا به شهروندان عزیز این است که حتماً مسائل امنیتی را در سیستم های رایانه ای خود رعایت کنند تا اطلاعات آنان نشر پیدا نکند چراکه عدم رعایت این اصول زمینه های نفوذ به سیستم های ما را فراهم می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی