🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

گجتی هوشمند مخصوص کمک به مسافران دریازده

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲ ب.ظ
در سال‌های نه‌چندان دور هیچ کس نه مسافران و نه پرسنل کشتی‌ها هنگام مسافرت با کشتی و یا قایق به دلیل استفاده از یک فناوری خاص دچار دریازدگی نخواهند شد.
کارشناسان نوعی دستگاه ابداع کرده‌اند که می‌تواند به کمک افرادی بیاید که در سفرهای دریایی دچار دریازدگی می‌شوند. 
 
گفتنی است این دستگاه نوعی جریان الکتریکی خفیف به پوست سر می‌تاباند که می‌تواند حالت تهوع ناشی از دریازدگی را برطرف کند. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه از طریق یک سیم به تلفن همراه هوشمند منتقل می‌شود و از طریق جریان باتری تلفن همراه به مغز فرد شوک می‌دهد تا احساس تهوع، سرگیجه، عدم تعادل و سایر عوارض ناشی از دریازدگی در آن‌ها تسکین پیدا کند. 
 
دانشمندان دانشگاه کالج لندن که در طراحی این دستگاه نقش داشته‌اند امیدوار هستند طی 5 الی 10 سال آینده نمونه توسعه داده شده این دستگاه وارد بازارهای جهانی شود. 
 
این دستگاه پس از اتصال به گوشی تلفن همراه از طریق پلاگین به وسیله الکترودهایی که به پوست سر منتقل می‌شود شوک مغزی خفیف به سر فرد می‌فرستد و سبب کاهش علائم در او می‌شود. 
 
دانشمندان اعتقاد دارند دریازدگی به دلیل برهم زدن حس تعادل و سردرگمی ارسال و دریافت پیام‌های عصبی بین گوش، چشم یا مغز افراد به وجود می‌آید. 
 
از هر 10 نفر به طور معمول 3 نفر دچار علائمی چون سردرد، سرگیجه، تهوع شدید و عرق سرد هنگامی که به سفرهای آبی می‌روند، می‌شوند. 
 
دستگاه ساخت محققان دانشگاه کالج لندن در جدیدترین شماره مجله نورولوژی به چاپ رسیده است. در مقاله مرتبط دانشمندان اثبات کرده‌اند جریان الکتریکی خفیف می‌تواند سبب تعدیل فعالیت بخشی از مغز شود که مسئول ارسال و دریافت سیگنال‌های حرکت در بدن به مغز است. 
 
کارشناسان اثر موثر این شیوه‌درمانی را بر روی داوطلبان به مدت 10دقیقه آزمایش کرده‌اند و دریافته‌اند علاوه بر تسکین عوارض این شیوه درمانی هیچ عارضه منفی ندارد. 
 
ارائه این مطلب به ویژه برای ملوانان، افرادی که در کشتی‌ها کار می‌کنند و حتی نیروهای دریایی کشورها می‌تواند مفید باشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۰
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی