🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات
خودروی گوگل بنا به اعلام سازندگان آن تنها خودروی دنیا خواهد بود که برای سرنشینان خود برف پاک کن روی شیشه جلو نصب نمی‌کند.

مسئولان شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده‌اند خودروی بدون راننده ساخت این شرکت فاقد برف پاک کن بر روی شیشه جلوی خود است زیرا در هوای بارانی ، برفی و یا سایر شرایط جوی به دلیل رانندگی توسط روبات این خودرو نیازی به مشاهده منظره جلوی خودرو توسط مسافران نیست.

عدم نصب برف پاکن روی شیشه جلو خریداران خودروی گوگل را شوکه کرد+ تصاویر

گفتنی است: با این وجود یک برف پاک کن فوق قوی بر روی سنسور نصب شده در خارج بدنه خودرو که به اصطلاح چشم خودرو است نصب شده است.

بررسی‌ها نشان می‌د‌هند ایده ساخت خودروهای بدون راننده دو سر نشین شرکت گوگل به نام گوگل کار از سال 2009 پیاده سازی شده است نخستین نمونه‌های آزمایشی این خودرو سرانجام در سال جاری میلادی رونمایی شده است.

این خودرو بنا به گفته مسئولین شرکت گوگل می‌تواند برای جلوگیری از بروز تصادفات رانندگی ناشی از خطای انسانی که همه ساله یک و دو دهم میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می‌فرستند به کار رود.

از این خودرو افراد سالمند معلولین، کودکان و افرادی که به هر دلیل فاقد گواهینامه رانندگی هستند و یا نمی‌توانند خود به رانندگی بپردازند می‌توانند استفاده کنند.

عدم نصب برف پاکن روی شیشه جلو خریداران خودروی گوگل را شوکه کرد+ تصاویر

استفاده از این خودرو می‌تواند سبب کاهش ترافیک در جاده‌ها شود.

مسئولین گوگل امیدوار هستند 5 سال آینده نخستین نسخه تجاری و قابل فروش این خودروها عرضه شود.

برف پاکن می‌تواند در شیشه‌های جذبی خودرو جهت مشاهده مناظر توسط سرنشینان بنا به گفته مسئولین گوگل نصب شود.

اولین نمونه ارائه شده خودروی گوگل فاقد فرمان و پدال گاز بود که به دلیل مخالفت مقامات دولتی ایالت متحده سرانجام قرار شد یک فرمان خودرو برای مراحل بسیار بحرانی و اضطراری که کنترل خودرو بر عهده انسان قرار می‌گیرد نصب شود.

خودروهای گوگل با سرعت نهایت 40 کیلومتر بر ساعت حرکت خواهند کرد و هر 129 کیلومتر نیاز به شارژ باتری‌های خود پیدا می‌کنند.

این خودروها مسیر حرکت خود را از طریق نقشه گوگل پیدا می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۰
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی