🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات
دانشمندان توانستند با ساخت سلول‌های خورشیدی هم نور و هم گرما اشعه خورشید را به برق تبدیل کنند.
دانشمندان سیستم ترکیبی انرژی خورشیدی را توسعه دادند که می تواند طیف کامل تابش خورشید را با جفت‌سازی سلول فتوولتائیک و نوارهای پلیمر مهار کند. نوارها نوری را که توسط سلول‌ خورشیدی استفاده نشده به گرما تبدیل می کنند و سپس گرما را به برق تبدیل می کنند. 

سلول‌های خورشیدی امروزه در تبدیل نور خورشید به برق کارآمدتر هستند، اما پنل ها تجاری تنها از بخشی از تابش بهره‌مند می‌شوند، دانشمندان در حال بررسی برای از بین بردن این مشکل هستند که یکی از راه‌حل‌ها پیوند و ترکیب سلول‌های خورشیدی با مواد مختلف است تا بیشتر انرژی خورشید را تصرف کند. 

محققان سلول‌خورشیدی حساس به رنگ را با پلیمر لایه گذاری کردند تا در پاسخ به نور، حرارت آن بالا برود و زیر آن نوار نازک پیر و الکتریک و ترمو الکتریک اضافه شده تا هر دو گرما را به برق تبدیل کنند. 

بازدهی تمام ترکیبات با هم 20 درصد از بازده سلول‌های خورشیدی تنها بیشتر است. با این افزایش سیستم می‌تواند یک لامپ Led و یک صفحه نمایش الکتروکرومیک اداره کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی