🌐 جهان فناوری اطلاعات

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

💻 تازه ترین های فناوری اطلاعات(IT)

🌐 جهان فناوری اطلاعات
آخرین نظرات

کنترل وسایل برقی با اشاره چشم

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۴ ب.ظ

محققان روسی توانستند با استفاده از فناوری جدید کنترل هوشمند وسایل اکترونیکی، کنترل وسایل توسط چشم را بهبود ببخشند.

، گروهی از دانشمندان روسی با اختراع سیستمی هوشمند که با ردیابی حرکات چشم انسان می تواند اجسام الکترونیکی را کنترل کرده و به حرکت درآورد قصد دارند تحولی شگرف در ایجاد زندگی هوشمند بوجود آورند. این سیستم حرکات چشم را همانند یک دستور مورد پردازش قرار داده و در نهایت فرد می تواند بدون دخالت دست وسیله الکترونیکی را کنترل کند.


 این ابزار برمبنای سیستم پردازش گرافیک تصویری کار می کند و نحوه کار آن بسیار ساده است. این سیستم با حسگری که همانند عینک در مقابل چشم قرار داده می شود می تواند حرکات چشم را دنبال کرده و آنرا پس از پردازش تبدیل به دستور قابل فهم برای رایانه کرده و موجب کنترل وسایل الکترونیکی شود. اولین تجربه موفق در خصوص توسعه این سیستم در دوران شوروی سابق در سالهای 1960 به بعد روی داد.

این سیستم مجهز به یک وبکم بوده که می تواند حرکات چشم را نظارت کرده و توسط نرم افزاررابط فرامین کنترلی را به دستگاه الکترونیکی فرستاده و آنرا تحت فرمان درآورد. از این فناوری در کنترل خودروهای الکترونیکی و پهپهاد ها می توان استفاده کرد وهمچنین با توسعه آن ، محققان امیدوارند درآینده نزدیک از این سیستم به عنوان ابزار مفیدی برای معلولان جسمی بتوانند بهره بگیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۱
مهندسان IT

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی